Beste Gui & Rogier,

Het zit erop, jullie eerste Social Reporter en charmante assistente gaan het pand verlaten.  De vraag is nu natuurlijk, hoe hebben we het ervaren en beleefd? Mochten jullie nu denken dat er een lijstje met cijfers komt hebben jullie het mis. Afgelopen vrijdag, wel iets later dan gepland, hebben we het hotel gevonden. Bij de receptie werden wij vriendelijk en correct ontvangen door Laura. Inchecken, informatie, de sleutel, hoe laat zouden jullie willen eten? Uw contract mevrouw Faas, oeps, ik wil al tekenen, dochterlief zegt met een glimlach terecht, mam eerst even lezen. Ik wil gaan lezen, dan zegt ze, appeltje, eitje. Prima, ik krabbel de handtekening, op naar de kamer.  De nieuwsgierigheid naar de kamer.  Op weg naar onze kamer via de receptie, de lounge, de bar nemen we alles in ons op. Wat straalt dit uit? Warm, ietwat klassiek, toch ook weer van deze tijd, wat staat ons op kamer 5 te wachten. Vol spanning steken we de sleutel in kamer 5. Wow, wat een kamer! Sfeervol, hip  met vrolijke kleuren. Een Iphone Docking station en Your Smart Butler. De check hoe zit het met de Wifi? Alle apparaten gaan uit de tas en  we loggen driftig in op het Sandtonhotspot netwerk. Super, geen inlogcodes! Dat is voor een Social Reporter natuurlijk wel een heel belangrijk onderdeel van haar verblijf.

De kamer was gecheckt nog even voor de spiegel en op naar Grand Bistro 1688. Daar stond Peter op ons te wachten, dat vond ik heel erg leuk, want die kende ik al van Sandton Domaine Cocagne. We hadden een leuk tafeltje bij het raam, even observeren en aftasten. Ondanks dat het bijna vol zat vonden we de sfeer erg rustig. We bestelden een flesje witte wijn, heerlijk, even luisteren naar het menu. Er stond een 3-gangen menu gepland maar daar konden we 4-gangen van maken. Dat hebben we uiteraard ook gedaan, ons doel van dit weekend was tenslotte om heel Sandton mee te maken en te ervaren. Het eten was heerlijk, niet te snel, niet te langzaam, precies goed. Er werd ook keurig uitgelegd wat er voor onze neus stond en ook de bijna lege glazen werden in de gaten gehouden en op tijd gevuld. Aangezien we hier natuurlijk niet alleen maar voor de gezelligheid zijn maar ook in onze rol moeten blijven hebben we links en rechts wat vragen op het personeel afgevuurd… Hou dit even vast hier komen we later op terug. Na het eten was het nog even tijd om de bar te verkennen. Alles meemaken en een laatste drankje voor het slapen gaan.

Want ja we kwamen natuurlijk #slapenbijsandton. Dit is misschien het enige minpuntje in ons verblijf, te weinig getest. Want de volgende ochtend nog net op tijd voor het ontbijt, was de vraag wat gaan jullie doen vandaag. Dachten we eerst aan nog even #slapenbijsandton, overwogen we de voorstellen die ons door o.a. Matthijs en de ontbijtdame gegeven waren. Shoppen in Arnhem of wandelen in het Nationaal Park Veluwezoom. Natuurlijk mag de Wellnes van Sandton ook niet vergeten worden. Past dit allemaal in onze dag? We hebben “helaas” zelf de luxe dat mijn assistente in het centrum van Den Bosch woont dus shoppen is voor ons geen uitje en Arnhem kennen we al, daarom kozen we ervoor om de Veluwe onveilig te maken. Deze dag verdient een nieuw blog want onze ervaringen op het Nationaal Park zijn hilarisch met dank aan Peter Oversteegen.  Deze intensieve dag sloten we af met een heerlijk, muzikaal diner in de Bistro met als toetje een plons in de Wellness.

Nu zijn we ruim over onze uitcheck tijd, netjes gevraagd bij de receptie of dit een probleem is, Carin vond het prima. Dan komen we nu op het punt waar het eigenlijk om gaat. Wat willen we nou eigenlijk tegen jullie zeggen… Om toch even een soort van lijstje op te noemen: Jullie hotel heeft een prachtige ligging, rustig, mooi en je kunt er alle kanten op, alles in de buurt en voor ieder wat wils. Of je nou wil shoppen, fietsen, wandelen of ontspannen het kan. Wat wij het allerbelangrijkste aan deze bijzondere ervaring vinden is dat jullie hotel niet gewoon een hotel is (een plek om te overnachten). Je voelt je hier welkom, het personeel is betrokken en keurig. Het is formeel maar toch dichtbij, jullie team maakt het verblijf en dankzij hen had het niet uitgemaakt of we nou in een super de luxe kamer of een zolderkamertje met een kraak bed en bloemetjes gordijnen hadden geslapen.

Ja, ja, een goede lezer kan nu denken, natuurlijk het team is ingelicht want de Social Reporter met charmante assistente wandelt dit weekend door het hotel, ze mogen niets te kort komen. Wij zijn niet van gisteren. Wij leggen natuurlijk onze oor te luister en horen hoe de gesprekken aan de tafels naast ons verlopen, we hebben ook heerlijk warm bij de openhaard kunnen (af) luisteren hoe, Madelon, de nieuwe gasten verwelkomd. Iedere gast is tenslotte in deze tijd een Social Reporter.

Een laatste, Social Media daar op vind je de hele wereld, jullie medewerkers hier ook te treffen,  een tweet bericht te ontvangen of een Vind ik leuk op Facebook is geweldig en geeft je als gast alias de Social Reporter nog meer het gevoel van betrokkenheid en binding met het merk Sandton. Beste Gui en Rogier jullie hebben geen medewerkers maar merkwerkers, grandioos, bedankt voor deze 3 bijzonder dagen.

Warme Social Groet
van jullie eerste Social Reporter en charmante assistente

Renee en Moniek

PS: De Handschoenen zijn van Peter Oversteegen, die laten we liggen, kunnen jullie deze aan hem terug geven?